Získejte za svou nemovitost maximum

1297
Nemovitost - ilustrační foto rodinného domu

Pokud chcete utržit za vaši nemovitost co nejvíce peněz, je nutné ji ve správný čas a za správnou cenu nabídnout správným zájemcům. Kdy je ten správný čas, jaká je ta správná cena a jak zaujmout ty správné zájemce, to ví pouze opravdu zkušení realitní makléři, kteří se na trhu pohybují desítky let. Někteří z nich nám prozradili svá tajemství, která jsme pro vás sepsali v článku „Získejte za svou nemovitost maximum“.

Správná prodejní cena je základ

Správné nacenění nemovitosti je mixem objektivních a subjektivních aspektů a pro nezkušeného majitele nemovitosti, který se rozhodne ji prodat vlastními silami, je téměř nemožné ji správně určit.

Podívat se na internet je často velká chyba, protože prodejní cena se většinou nerovná ceně inzerované. Nelze se ani spoléhat na reálná data prodejních cen z katastru nemovitostí. Často na první pohled maličkost jako je výtah, dispozice, patro či blízkost silnice výrazně ovlivňují výslednou cenu. Srovnávat lze tedy pouze dvě naprosto stejné nemovitosti.

Při nízko nastavené prodejní ceně se zbytečně připravujete o peníze nebo naopak při příliš vysoké ceně se nemovitost stává dlouhodobě neprodejnou. Pro samoprodejce je tedy ideální získat odhad ceny od zkušeného prodejce.

Zkušený realitní makléř - ilustrační obrázek

Připravte byt na prodej a udělejte profesionální fotky

Nemovitost musí vzbudit emoce, musí se líbit. Čím více se bude líbit, tím větší o ni bude zájem a vy utržíte více peněz.

Investujte před prodejem do přípravy nemovitosti nejen čas, ale i několik tisíc korun. Věřte, že se vám to vrátí. Proveďte tzv. homestaging, tzn. obecně přípravu nemovitosti před její prezentací zájemcům. Tím se nemyslí pouhé použití dekorací, ale i vymalování, opravy např. vodovodního kohoutku či dveří, důkladné vyčištění spár obkladů v koupelně nebo vyčištění koberců.

Tímto se vyzvednou pozitivní prvky bytu a ten přitáhne více zájemců. Investice do homestagingu se vám mnohonásobně vrátí a navíc může mít vliv i na rychlost prodeje. Někdy stačí uklidit, dát květinu na správné místo, vyměnit závěsy, rozsvítit či zvolit správný úhel při fotografování.

Zároveň si pořiďte fotografie od profesionála a 3D scan nemovitosti. Už v okamžiku, kdy nemovitost inzerujete, hrají velmi důležitou roli fotografie. Pokud jsou kvalitní a profesionálně udělané, odliší váš inzerát od ostatních a přitáhnou pozornost potenciálních kupců.

U dražších bytů či domů nejlepší realitní makléři doporučují 3D scan nemovitosti. Pomocí 3D scanu získáte model svého domu, ve kterém se poté může klient procházet stejně jako např. v Google mapách. Zájemce tak získá představu o nemovitosti ještě před samotnou prohlídkou a ti, kterým se nemovitost nelíbí, už nepůjdou na prohlídku a ušetří váš čas.

Vyjednávejte, ale nepřeceňte své síly

Vyjednávání je alfou i omegou úspěšného prodeje. Nemovitost jste inzerovali, přišel první zájemce a byt chce hned koupit. Ale chce slevu. Prodat, nebo neprodat?

Rozhodnutí, kdy kývnout na nabídku zájemce a kdy ji naopak odmítnout a počkat na zájemce dalšího, je nesmírně složité a vyžaduje zkušenosti. Pokud nejste zkušený vyjednávač, popřemýšlejte o tom, zda není jednodušší najmout si někoho, kdo by vás zastoupil.

Pokud si vyberete profesionálního a zkušeného realitního makléře, utržíte více i po odečtení nákladů na jeho služby, ušetříte spoustu času a v neposlední řadě se vyhnete zbytečnému stresu. Pustit se do prodeje samostatně a ignorovat výše zmíněné tipy může mít za následek snížení ceny nemovitosti a tím i vašeho zisku.

Zajímá vás více? Navštivte web, napište nebo zavolejte. Více informací a kontakt na www.srovnani-makleru.cz .