Realitní trh je černobílý, chybí střed. Realitky buď nestíhají, nebo krachují

414
Město, domy, sídliště - ilustrační foto (Pixabay)

Poptávka po nemovitostech stále roste a nabízených nemovitostí je málo. Tento výkyv na realitním trhu, který trvá již delší dobu, má dopad i na realitní zprostředkovatele. Jenže chybí střed. Někteří mají nabídky a daří se jim vše rychle prodat, jiným se nabídky naopak právě nehrnou. Je to vedlejší efekt přehřátého trhu s nemovitostmi.

Situace po finanční krizi a nyní

„Před 10 lety po krizi byla nabídka téměř pěti násobně větší, než je dnes. Na realitních serverech bylo přes 280 000 nabídek nemovitostí, dnes stěží dosahujeme 65 000 v agregátních číslech. Z naší komunikace s realitními kancelářemi vyplývá, že pokud se do nabídky dostane zajímavá nemovitost, tak se nedostane ani na veřejný trh. Realitní kanceláře disponují seznamy zájemců o nemovitosti vyloženě ve frontách. Za úspěšnou realitní kancelář se dnes dá považovat ta, která prostě umí „nabrat“,“ vysvětluje Tomáš Urbánek z realitního portálu RealityMat.cz.

Dobrá relaitní kancelář …

Metody jsou různé. Ze statistik vyplývá, že ta realitní kancelář, která se vydala cestou nových technologií, jako jsou video a virtuálníprohlídky, nebo přímo pracují s Matterportem, nemají žádný problém s novými klienty.

„Pro toho, kdo chce prodat bezpečně svou nemovitost přes realitní kancelář, je důležité, aby do prodeje nemovitosti daná RK dala všechno a přizpůsobila se například aktuální digitalizaci. U prodávajících jsou tedy v kurzu realitní kanceláře, které vytváří homestaging, 3D skenují nemovitost, při focení dosvětlují, zřizují webové stránky prodávané nemovitosti a exportují na nejnavštěvovanější servery. Kombinací těchto důležitých nástrojů se oddělují úspěšné realitky od těch méně úspěšných,“ uvádí Urbánek.

Důležité je, se přizpůsobit

„Ve Videobydlení pomáháme realitním kancelářím jít s dobou formou Omni Channel marketingu. Jedná se o nástroje budování zpětných odkazů (link building), pomoc při vylepšování celkového SEO a zveřejňování kvalitních PR článků v blogu. Kombinací těchto faktorů dochází k úspěchům na všech frontách,“ doplňuje Kryštof Kubajko z realitního portálu Videobydleni.cz.