Poptávka po nemovitostech stále roste a nabízených nemovitostí je málo. Tento výkyv na realitním trhu, který trvá již delší dobu, má dopad i na realitní zprostředkovatele. Jenže chybí střed. Někteří mají nabídky a daří se jim vše rychle prodat, jiným se nabídky naopak právě nehrnou. Je to vedlejší efekt přehřátého trhu s nemovitostmi.
Situace po finanční krizi a nyní
„Před 10 lety po krizi byla nabídka téměř pěti násobně větší, než je dnes. Na realitních serverech bylo přes 280 000 nabídek nemovitostí, dnes stěží dosahujeme 65 000 v agregátních číslech. Z naší komunikace s realitními kancelářemi vyplývá, že pokud se do nabídky dostane zajímavá nemovitost, tak se nedostane ani na veřejný trh. Realitní kanceláře disponují seznamy zájemců o nemovitosti vyloženě ve frontách. Za úspěšnou realitní kancelář se dnes dá považovat ta, která prostě umí „nabrat“,“ vysvětluje Tomáš Urbánek z realitního portálu RealityMat.cz.
Dobrá relaitní kancelář …
Metody jsou různé. Ze statistik vyplývá, že ta realitní kancelář, která se vydala cestou nových technologií, jako jsou video a virtuálníprohlídky, nebo přímo pracují s Matterportem, nemají žádný problém s novými klienty.
„Pro toho, kdo chce prodat bezpečně svou nemovitost přes realitní kancelář, je důležité, aby do prodeje nemovitosti daná RK dala všechno a přizpůsobila se například aktuální digitalizaci. U prodávajících jsou tedy v kurzu realitní kanceláře, které vytváří homestaging, 3D skenují nemovitost, při focení dosvětlují, zřizují webové stránky prodávané nemovitosti a exportují na nejnavštěvovanější servery. Kombinací těchto důležitých nástrojů se oddělují úspěšné realitky od těch méně úspěšných,“ uvádí Urbánek.
Důležité je, se přizpůsobit
„Ve Videobydlení pomáháme realitním kancelářím jít s dobou formou Omni Channel marketingu. Jedná se o nástroje budování zpětných odkazů (link building), pomoc při vylepšování celkového SEO a zveřejňování kvalitních PR článků v blogu. Kombinací těchto faktorů dochází k úspěchům na všech frontách,“ doplňuje Kryštof Kubajko z realitního portálu Videobydleni.cz.
Další články
- Hypotéky v 1. pololetí 2021 – více, než jindy za…
- Dostupnost bydlení se zhoršuje. Běžní kupující tápou, investoři jásají
- Chaty a chalupy podpultové zboží. 2021 – nárůst i o…
- Top bydlení – Los Angeles – Sylvester Stallone
- 2021: Zvolit hypotéku nebo nájem? Rozdíl je v regionech
- Realitní trh 2021: Cesta k normálu, nebo bublina na pochodu?
- Ceny nemovitostí v ČR i EU nadále rostou. Proč?
- Získejte za svou nemovitost maximum
- Bydlení v době pandemie? Vrcholný luxus v ráji
- Prodej nemovitostí mezi majitelem a zájemcem napřímo je na vzestupu
- Top bydlení – New York – Bruce Willis
- I starší dům může být více ekologický a nákladově úspornější…