Virtuální realita v návrhu koupelen?

838

Virtuální realita jako součást našeho života – i pro navrhování koupelen?

Procházet se na vrcholu Mount Everestu, navštívit muzeum Moderního umění v New Yorku či se potápět ve vraku Titaniku na dně oceánu, a to vše prožívat z pohodlí vašeho domova, či lépe řečeno koupelny. Právě o koupelně bude nyní ve spojitosti s využíváním virtuální reality a 3D brýlí řeč. Více v článku „Virtuální realita v návrhu koupelen?“.

Možná jste již také postřehli, že se virtuální realita pomalu stává součástí našich domácností a posouvá i pracovní hranice ku předu. Existuje mnoho variant a podob. Virtuální realita o které hovoříme my, funguje na principu 3D brýlí, které v sobě mají zabudované silné optické čočky pomáhající vnímat veškerý děj na displeji. Spolu s virtuální realitou přichází revoluční průlom pro mnohá odvětví, kdy například přispívá k inovativnímu řešení u stavitelství, architektury, návrhu interiérů a mnoho dalších. V dnešní uspěchané době využití této technologie nabízí rozšířenou službu pro zákazníky a šetří váš a hlavně jejich čas.

Tento přínos inovativního řešení využívají například realitní agentury, kdy přes 3D virtuální brýle zákazníci realizují prohlídky, aniž by museli objíždět všechny nemovitosti a ve finále k návštěvě zvolí již volbu, o kterou mají díky virtuální prohlídce opravdový zájem.

Nechte se pozvat do koupelny

Dalšího průlomového využití se chopila společnost MARO s.r.o., obchod a projekce, která tradiční 3D návrhy koupelen obohatila o novou službu virtuální prohlídky přes 3D brýle. Tento nový trend usnadňuje zákazníkům výběr, kdy si návrh své koupelny může díky virtuálnímu návrhu snadněji představit každý člen rodiny. Výhodou je i zaslání vypracovaného návrhu přes QR kód, a tak se návrh stává dostupnějším. Společnost MARO vidí v této inovativní službě potenciál a jeho využití všem vřele doporučuje. Sami si můžete 3D brýle vyzkoušet v kterémkoliv z jejich koupelnových studií.

Vy jste virtuální realitu ještě nevyzkoušeli? V zahraničí se šíří, jako virtuální lavina, která se pomalu, ale jistě rozšiřuje i u nás. Velký průlom hlásí i školství, především v oboru medicíny, jako jsou průzkumy lidského těla virtuálním způsobem. Školíte-li montážní firmy, možná vás bude zajímat, jak jim na vlastní oči detailně ukázat tělo kotle. Během minuty si prohlédnou hořák a útroby celého zařízení a díky tomu mnohem rychleji pochopí všechny funkce. O tom jsme se sami přesvědčili na veletrhu v Nitře, kde jeden z vystavovatelů takto svůj produkt prezentoval. Ať už jste projektanti, kteří využijí virtuální realitu u konstrukcí, či architekti prezentující díky 3D brýlím svůj design, možností efektivního využití je nespočet.


Nový trend, či nový způsob života?

Opravdu nás však těší představa, kdy lyžujeme na horách, nebo relaxujeme na dně oceánu z pohodlí našeho obýváku? Neokrádáme se tímto trendem o reálné zážitky a momenty z našeho života? Každá inovace a novinka má většinou i svá úskalí a návštěvy do virtuálního světa, které jsou nám díky 3D brýlím umožněny, toho nejsou výjimkou. Mít neomezené virtuální možnosti, je klíč k lepší budoucnosti. Využijme proto této chvíle, kdy zákazníci nový trend vyhledávají a umožněme jim si virtuální realitu v našem businessu užít. Už však musíme nechat na nich, jak rozdělí hranici mezi reálným a virtuálním životem.

Nikdy však nebylo snadnější prezentovat svou práci a mít jedinečnou možnost efektivněji oslovit více zákazníků. Ukažme zákazníkům pomocí virtuální reality, že je ve skutečnosti o co stát a probuďme v nich zájem odložit brýle a reálně žít!

Autor: Bc. Pavlína Macounová.